tiistai 10. marraskuuta 2009

ÄLÄ LUE TÄTÄ BLOGIA!

Blogi on erinomainen tapa ilmaista itseään. Se on demokraattinen ja kaikille avoin. Blogien valtavan määrän lisääntyessä on kysyttävä tarvitaanko enää lisää blogeja? Jaksaako kukaan lukea tällaista määrää blogeja? Kun ennen kirjan julkaiseminen oli suuri asia, niin nykyään se ei ole. Jokainen ei voinut ennen julkaista omaa kirjaa. Julkaisut tarkastettiin ja luettiin tarkkaan ennakkoon. Jopa jonkinlainen sensuuri oli olemassa. Nyt myös kirjojen julkaiseminen ja kynnys kustantaa on madaltunut. Myös kirjojen taso on laskenut. Vai onko sittenkään?

Blogien kohdalla taso myös vaihtelee. Mutta eikö niin saisi olla? Julkisuuden henkilöiden ja merkittävässä asemassa olevien ihmisten blogeja luetaan, lainataan ja mainitaan julkisuudessa. Nyt tarvittaisiin uusia ideoita blogeille. Missä ovat kehitysvammaisten omat blogit? Entä päiväkerhojen? Entä turvapaikan hakijoiden? Tai vanhustentalojen omat blogit?

En minä jaksa lukea pelkästään pappien blogeja, jotka kirjoittavat, "mitä kirkossa tapahtuu" tai poliitikkojen, jotka kirjoittavat, että "menivät eduskuntaan tai Brysseliin!" Niin heidän pitääkin.
Se on joskus täysin joutavaa jorinaa.

Olen kirjoittanut säännöllistä "työblogia" ollessani puoli vuotta Afganistanissa. Uuden Suomen blogi sivuille muutaman kerran. Kotimaa.fi sivuille minua pyydettiin. Sitä perusteltiin, että olen "merkittävä ihminen". En suostunut, koska se ei pidä paikkaansa.

Olen vielä merkittävämpi. Sillä tämä blogi aloitettiin Teuvon ja Martin päivien välisenä yönä! Minulla on oma blogi. Ihmeellistä. Tavoite on kirjoittaa kerran viikossa. Vain kerran viikossa. Älä lue tätä blogia!

1 kommentti: